gavekort top

Til dig som er aktør: Brug vores værktøjer og bliv klar til tiden efter krisen

Foto: gavekort top

Destination SydkystDanmark stiller en række vigtige værktøjer og salgskanaler til rådighed, som vi anbefaler, at du som er aktør benytter nu, sådan at du bedst muligt forberedt, når krisen forhåbentligt snart er overstået.

Selv om det måske kan være svært at tænke konstruktive tanker her midt i Corona-krisen, har Destination SydkystDanmark en række værktøjer og salgskanaler, som du med fordel kan bruge tid på nu.

Vi anbefaler, at du her i krisetiden får opdateret din profilside på SydkystDanmark.dk og får oprettet eventuelle arrangementer på Billetexpressen, Kultunaut eller CulturePoint.  På den måde er din virksomhed bedre rustet, når krisen på et tidspunkt er overstået, og kampen om gæsterne for alvor blæses i gang.

Et helt særligt initiativ er den nye kampagne, der gik i luften i fredags den 27. marts.

Kampagnen hedder ’STØT EN LOKAL STJERNE’. Her kan du som aktør udbyde gavekort til oplevelser, ophold mv., for på den måde at få skaffet noget likviditet.

Kampagnen kører de næste uger. Der er indkøbt flere helsiders annoncer i Sjællandske Tidende og der er igangsat annoncering på Facebook.

”Tanken er, at vi skal have skabt en masse lokal opmærksomhed omkring vores turisterhverv, og vi håber selvfølgelig, at rigtig mange borgere vil støtte ved at købe et gavekort til et lokalt restaurantbesøg, weekendophold osv.,” siger Mike Olesen, marketingchef i Destination SydkystDanmark.

I skrivende stund er der rigtig god respons fra læserne - siden er således den mest besøgte side på vores site, og 29 aktører har meldt sig på banen med 20% rabat på alt fra gavekort, årskort og overnatninger til frokoster og greenfee.

Ud over det særlige kampagnesite, er der en række værktøjer, som man som aktør med fordel kan benytte her i kriseperioden, forklarer Mike Olesen. For nedenstående værktøjer gælder det, at du er velkommen til at kontakte Cecilie Sjelle (cs@vism.dk) hos Destination SydkystDanmark for yderligere information og assistance.

Begivenhedskalenderen Kultunaut

  • Her kan du få synlighed for dine arrangementer via vores samarbejde med begivenhedskalenderen Kultunaut. Gå gerne ind nu og opret dine arrangementer på SydkystDanmark.dk, få lagt tekst og billeder ind i systemet, sådan at dine potentielle gæster kan opdage dem. Se videoen her og hør, hvad du som aktør selv skal gøre.

Opdater din profilside på SydkystDanmark.dk

  • Som aktør har du mulighed for at få din egen profilside med tekst på tre sprog og billeder i den såkaldte GuideDanmark-database. Benyt gerne krisetiden til at få opdateret billeder, tekster, åbningstider, mv., så din virksomhed bliver præsenteret på den bedst tænkelige måde.

Få dine kulturtilbud på CulturePoint

  • CulturePoint er vores fællesskab for kulturturisten, og her kan du som aktør nå ud til de gæster, der har særlig interesse i kulturoplevelser.  Museer, gallerier og andre kulturelle attraktioner har desuden mulighed for at tilbyde arrangementer og fordele til gæsterne. Når markedet igen er åbent, vil Destination SydkystDanmark sætte fokus på CulturePoint, så sørg for at din partnerside, arrangementer og tilbud er opdaterede.

FunSpots – oplevelser til børnefamilierne

  • FunPass – hæftet med gode rabatter og fordele til børnefamilierne, som mange kan huske – bliver til sæsonen 2020 digitalt, skifter navn og kommer i et nyt trykt format. Det betyder, at gæsterne blot skal fremvise deres smartphone med det pågældende tilbud som de ønsker at indløse hos aktøren. Benyt gerne denne periode til at få udviklet fordele og meldt dem ind i FunSpots.

Sælg billetter til dine arrangementer med BilletExpressen

  • Det nye samarbejde med BilletExpressen betyder, at du som aktør får nem adgang til at sælge billetter til din attraktion, udstilling, koncert, guidede tur eller lignende. På den måde får du direkte salg og øget synlighed for dine produkter.

”Jeg vil opfordre alle aktører til, at de i videst muligt omfang benytter sig af pågældende værktøjer, da vi planlægger en øget markedsføringsindsats bygget op omkring dem,” siger Mike Olesen.

”Jo flere fordele, arrangementer, billetter, og så videre, vi har tilgængelig på destinationens platforme til sommer, jo bedre muligheder har vi for at tiltrække flere turister og få dem til at blive længere tid og bruge flere penge”