gavekort top

Støt en lokal stjerne og spar 20% på oplevelser i 2020

27.3.2020
Foto: gavekort top

De lokale hoteller, restauranter og attraktioner på Sydsjælland og Møn er hårdt ramt af Coronakrisen.

Gæsterne har fået besked på at blive hjemme, og det går ud over likviditeten hos virksomhederne, der stod klar til påske-travlheden. Nu opfordres lokale borgere i Sydsjælland og Møn til at række en hjælpende hånd til deres naboer.

Aldrig har sloganet ’tænk globalt- handel lokalt’ givet mere mening. Coronakrisen har ramt lokale overnatningssteder, restauranter, museer mv. som en ond drøm. Gæsterne er væk – og det samme er indtægterne.

For at afbøde de værste konsekvenser af krisen lancerer Destination SydkystDanmark i samarbejde med en vifte af virksomheder i det lokale turismeerhverv nu en kampagne, hvor alle borgere har mulighed for at række en hjælpende hånd ud til de lokale virksomheder. Det kan man gøre ved at købe et gavekort, og som tak for hjælpen sparer man 20% på alt fra hotelophold til museumsbesøg.

Gavekortene kan købes på Sydkystdanmark.dk

”Vi har oprettet kampagnen, fordi det i denne krisesituation er ekstremt vigtigt for os at sætte fokus på turisterhvervets rolle i lokalsamfundet,” siger Martin HH Bender, direktør i Destination SydkystDanmark.

”Man tænker måske ikke særligt meget over det til hverdag, men vi kan slet ikke undvære virksomhederne i turismen, fordi de skaber mange job. Men også fordi de er med til at løfte vores område, og giver folk lyst til at besøge os. Tænk også på, hvor vigtig den lokale kro er, når der skal holdes konfirmationer, barnedåb og runde fødselsdage. Nogle tager måske netop kroen, restauranten eller hotellet som en selvfølge, men lige nu er der mange, som er pressede, fordi kunderne simpelthen er væk, og vi ved ikke, hvornår de kommer tilbage,” siger Martin HH. Bender.

Museum Sydøstdanmark er én af de lokale attraktioner, der tilbyder gavekort med 20% rabat på det særlige kampagne-website.

”I denne tid, hvor økonomien går i stå, er der behov for, at vi alle hjælper med at holde hånden under vores lokale virksomheder. Som museum er vi naturligvis ramt pga. manglende billetindtægter, og derfor håber vi, at folk har lyst til at støtte om dette initiativ, så vi kan åbne op på fuld kraft igen, når krisen er drevet over,” siger Carina Nørgaard Schou, kommunikationschef hos Museum Sydøstdanmark.

Hos Konference & Hotel Klinten håber direktør Claus Pedersen, at mange borgere vil bakke op om det lokale turismeerhverv ved at købe et gavekort:

”Jeg synes, det er et godt initiativ, og vi bakker op om alt, der kan understøtte det lokale turisterhverv. Vi er ganske enkelt nødt til at stå sammen og hjælpe hinanden i den her svære situation,” siger Claus Pedersen.

Fakta

Kampagnen går i luften fredag den 27. marts 2020 på webadressen sydkystdanmark.dk og Destination SydkystDanmark indrykker helsides annoncer i Sjællandske Dagblad for at skabe lokal opmærksom. Samtidig bliver der iværksat kampagner på Facebook og Instagram.

Der kan købes gavekort til:
Rødvig Kro & Badehotel, Konference & Hotel Klinten, Jungshoved Præstegaard, Hesede Hovedgård, Edelsminde B&B, B&B Holme-Olstrup, Feddet Strand Resort, Danhostel Faxe, BonBon-Land, Klatrecentralen, Vesterhavegaarden Vingård, Vallø Golf, Hotel Residens Møen, Rønnebæksholm, Villa Gallina, Orangeriet Paradehuset, Danmarks Borgcenter, Holmegaard Værk, Næstved Museum, Møns Museum, Geocenter Møns Klint, Koldkrigsmuseum Stevnsfort, Vemmetofte Præstegaard Bed and Breakfast, Dambækgaard, Gavnø Slot, De Hvide Svaner Camping m.fl.

For yderligere informationer og interview:

Kontakt Martin HH Bender, direktør, Destination SydkystDanmark: tlf. 2929 6459

Carina Nørgaard Schou, kommunikationschef, Museum Sydøstdanmark: tlf. 6082 1672