Ny hjemmeside PM

SydkystDanmark.dk bliver hurtigere og smartere

31.10.2019
Foto: Lars Bo Axelholm

Nyt, moderne og hurtigere. Det nye SydkystDanmark.dk er fyldt med forbedringer både for turister og aktører.

Den 30. oktober ’flytter’ SydkystDanmark.dk til et nyt hjemmeside-system, som både har et mere moderne design, som er hurtigere, og som er optimeret til bedre at kunne anvendes på mobilen.

Mike Olesen, marketingchef i VisitSydsjælland-Møn A/S, fortæller:

Fordelene er mange. Det nye website er udviklet efter et princip, man kalder ’mobile first’. Hvis websiden virker på mobiltelefonen, så virker det også på din tablet eller pc, og det sikrer, at det nye website er fremtidssikret, fordi flere og flere surfer efter ferie via smartphonen. Vi kan se, at helt op til 60-80 % af brugerne af SydkystDanmark.dk sidder på mobiltelefonen, når de lander på siden. Med det nye system får vi en løsning, der sikrer turisterne en langt bedre oplevelse.

Det nye ’content management system’ – forkortet CMS - der ligger ’bagved’ internetsiden, er skabt igennem et tæt samarbejde med VisitDenmark. Det sikrer en stordriftsfordel mellem de forskellige danske destinationer på internettet, og SydkystDanmark får stadig sin egen grafiske identitet i form af eget logo, signaturfarve og indhold på sitet.

Mike Olesen forklarer videre: "Et af de helt store indsatsområder har været arbejdet med at sikre, at det nye website er hurtigt. I dag er internetbrugernes tålmodighed meget kort, så det gælder om, at vores website skal komme frem lynhurtigt, og det er lykkedes,”

Forbedret synlighed for aktørerne

Også for turisterhvervets aktører i SydkystDanmark betyder det nye website forbedringer: "Vi får bedre muligheder for at sikre aktørernes synlighed på sitet – især igennem profilvisningerne via Guide Danmark. Det betyder, at både store og mindre aktører kan få bedre synlighed. Aktørerne er altid velkomne til at tjekke deres egne respektive sider ud på sitet, og henvende sig til VisitSydsjælland-Møn, hvis man har ønsker til ændringer i tekst eller billeder,” siger Mike Olesen.

SydkystDanmark.dk i de nye klæder bliver i første omgang lanceret på dansk, tysk og engelsk. "Vi håber, at alle vil give sitet et besøg, for vi synes, at vi er lykkedes med at skabe en rigtig flot indgang til ferie og oplevelser i SydkystDanmark. Det har været et meget krævende projekt at flytte indholdet fra det gamle website til det nye, så derfor kan jeg ikke udelukke, at man falder over enkelte børnesygdomme. Og man er selvfølgelig velkommen til at kontakte os, hvis man opdager en fejl eller mangel. Selv om vi har gjort os ekstra meget umage, kan der være en detalje vi har overset," slutter Mike Olesen.