Den 30. oktober ’flytter’ SydkystDanmark.dk til et nyt hjemmeside-system, som både har et mere moderne design, som er hurtigere, og som er optimeret til bedre at kunne anvendes på mobilen.
Mike Olesen, marketingchef i VisitSydsjælland-Møn A/S, fortæller:
Det nye ’content management system’ – forkortet CMS - der ligger ’bagved’ internetsiden, er skabt igennem et tæt samarbejde med VisitDenmark. Det sikrer en stordriftsfordel mellem de forskellige danske destinationer på internettet, og SydkystDanmark får stadig sin egen grafiske identitet i form af eget logo, signaturfarve og indhold på sitet.
Mike Olesen forklarer videre: "Et af de helt store indsatsområder har været arbejdet med at sikre, at det nye website er hurtigt. I dag er internetbrugernes tålmodighed meget kort, så det gælder om, at vores website skal komme frem lynhurtigt, og det er lykkedes,”
Også for turisterhvervets aktører i SydkystDanmark betyder det nye website forbedringer: "Vi får bedre muligheder for at sikre aktørernes synlighed på sitet – især igennem profilvisningerne via Guide Danmark. Det betyder, at både store og mindre aktører kan få bedre synlighed. Aktørerne er altid velkomne til at tjekke deres egne respektive sider ud på sitet, og henvende sig til VisitSydsjælland-Møn, hvis man har ønsker til ændringer i tekst eller billeder,” siger Mike Olesen.
SydkystDanmark.dk i de nye klæder bliver i første omgang lanceret på dansk, tysk og engelsk. "Vi håber, at alle vil give sitet et besøg, for vi synes, at vi er lykkedes med at skabe en rigtig flot indgang til ferie og oplevelser i SydkystDanmark. Det har været et meget krævende projekt at flytte indholdet fra det gamle website til det nye, så derfor kan jeg ikke udelukke, at man falder over enkelte børnesygdomme. Og man er selvfølgelig velkommen til at kontakte os, hvis man opdager en fejl eller mangel. Selv om vi har gjort os ekstra meget umage, kan der være en detalje vi har overset," slutter Mike Olesen.