Kampagnen bestod af helsidesannoncer i Politiken og Berlingske Tidende. Samtidig blev Politiken, Berlingske Tidende og Jyllands-Postens hjemmesider overtaget af bannere, kombineret med online-annoncering via Google og opslag på Destination SydkystDanmarks sociale medier med videoer. Budskabet var, at Vilde Vidunderlige Møn er det oplagte valg, når sommerferien skal planlægges.
”Normalt annoncerer vi sjældent igennem medier som Berlingske Tidende, men på grund af Coronakrisen har danskernes medievaner også ændret sig drastisk. Flere læser de store landsdækkende aviser mere end tidligere og fordi rigtig mange virksomheder har sløjfet annoncering under Coronakrisen, så er priserne for annoncering også faldet, og det gør det alt andet lige billigere for os at bruge de kanaler. Så vi kan skabe opmærksomhed andre steder, end hvor turisterne er vant til at se Destination SydkystDanmark annoncere,” forklarer Mike Olesen.
Der blev også produceret et interview med Nils Natorp, direktør hos GeoCenter Møns Klint, med fokus på kommende udstillinger på Geocenteret. Alle, der klikkede på online-annonceringen, blev dirigeret til en særligt oprettet kampagneside på Destination SydkystDanmark, hvor Møns attraktioner, overnatningssteder og oplevelser er samlet.
”Vi kan se, at der har været mange brugere inde på websiden for Vilde Vidunderlige Møn. Faktisk var den mest besøgte side på sydkystdanmark.dk i ugen efter. Det understreger, at danskerne er i gang med at planlægge ferien. Der er også blevet sendt potentielle kunder videre til feriehusudlejere og campingpladser, så det viser en klar købsintention hos danskerne,” siger Mike Olesen.