Online søgningsovervågning stor

Online søgnings overvågning

DMO’erne etablerer en kontinuerlig overvågning af online søgninger og trafik, som samles op og rapporteres på månedlig basis

  • Søgevolumen på Google kortlægges ift. geografisk område, attraktion eller stedbunden oplevelse.
  • Kapacitetsovervågning på bookingportaler sker ved optælling af ledige enheder/senge per uge fremadrettet – opgjort med månedlig frekvens.
  • Der etableres analyser af onlinetrafik og brugen af digitale værktøjer samt websites bl.a. for destinationshjemmesider samt evt. medvirkende turismevirksomheder

Indhentning, sammenligning og kompilering af online data vil bidrage med et stærkt grundlag for at tage både investerings-, markedsførings- og samarbejdsbeslutninger. En struktureret og kontinuerlig online overvågning vil samtidig åbne mulighed for et digitalt løft for partnervirksomhederne ift. deres egne hjemmesider, søgeordsoptimering mv.

Resultater og afrapporteringer samles og udgives, når det er relevant under ”Viden og Analyser”.

Projektet er støttet af

Erhvervfremmebestyrelsen