Hvad gjorde det største indtryk?
”Det var altså Skovtårnet. Jeg skal være ærlig at sige, at jeg på forhånd – og med al den omtale, som tårnet har fået – havde jeg sådan en jysk ’nå-ja, hvor vildt kan det nu også være-holdning’. Men det er virkelig flot og gennemtænkt, og man får en god helhedsoplevelse. Samtidig er det noget, som kan invitere til et genbesøg, fordi oplevelsen jo følger årstiderne, og derfor vil man gerne komme igen. Det er jo en typisk udfordring for nye attraktioner – hvis man har set det, hvorfor skal man så komme igen …”
Hvad kan I så lære af turen?
”Jeg synes, vi kan lære mange ting. Igen må jeg nævne Skovtårnet som et eksempel, vi kan lære en masse af. Her er nogle private aktører, som har gennemført en idé, som på papiret lyder vanvittigt. Men så har de sagt; ’Hey, vi gør det sgu’ alligevel’. Det er jo fedt, og det er den tankegang, som vi også gerne vil så som små frø hos vores aktører. Vi skal turde at være lidt vilde, når man udvikler turismeprodukter. Vi kan generelt godt blive lidt traditionelle i vores tankegang, hvor vi tænker, at det her ikke kan lade sig gøre. Men ved Skovtårnet er der altså nogle, der har udført noget vildt, og det er dén tankegang, vi gerne vil give videre til vores erhverv,” slutter Karsten Justesen.