En storstilet kampagne med formålet at udvide sæsonen og få danskerne til at vende bilen mod Destination SydkystDanmark kører for fulde omdrejninger.
Formålet med kampagnen er at få ’lukket hullerne’ efter de manglende udenlandske turister, som der på grund af coronakrisen er længere imellem.
”Vores tilbagemeldinger fra erhvervet er, at juli var god og august så fornuftigt ud, så nu gælder det om at holde momentum og få tiltrukket gæster i september og oktober. På den måde kan vi forhåbentlig bidrage til, at vores aktører får indhentet noget af det ’forsømte forår’, hvor stadig meget blev tabt” siger Mike Olesen, marketingchef i Destination SydkystDanmark.
Kampagnen ’Destination SydkystDanmark forlænger sensommeren’ spiller på en meget bred vifte af kanaler.
Således er der blandt andet indgået et samarbejde med Sjællandske Medier og Radio SLR. Der bliver også anvendt online-advertorials – der er reklamer, udformet som journalistiske artikler - på Sjællandske Medier, Ekstra Bladet og Alt for Damerne. Endelig vil man møde kampagnen på Politiken.dk og i den trykte udgave af avisen, lige som kampagnen også kører på TV2 Play og tv2.dk.
”Kampagnen kører så at sige i to spor: De voksne par, som ikke kom på den årlige storbyferie i år, og så børnefamilierne, der skal inspireres til efterårsferien,” siger Mike Olesen.
”Samtidig har vi i kampagnen et særligt fokus på 1-dagsturisterne. Det gør vi med at komme med helt konkrete forslag til oplevelser i destinationen. Det er budskaber, der er tiltænkt både de ’lokale’ borgere på Sjælland, men vores primære målgruppe er københavnere og borgere i Nordsjælland,” siger Mike Olesen.
Han forklarer, at det blandt andet er bestillinger af trykte guider og kort, samt webtrafikken på sydkystdanmark.dk, der afslører, at folk i Nordsjælland udviser interesse for destinationen.
”Vores data viser, at nordsjællændere er meget interesseret i at komme herned på mini-ferier og dagsture, og den interesse vil vi selvfølgelig gerne stimulere her i september og oktober,” siger han.