2021 har stået i Instagrams tegn. En ny strategi har sat skub i følgertilslutningen, og siden marts er der således kommet mere end 150 procent flere følgere til profilen @sydkystdanmark, der har til formål at promovere og udbrede kendskabet til destinationen – både kendte attraktioner som Skovtårnet og Holmegaard Værk, men i høj grad også små, unikke perler som Bed and Boats og Muldiverset. Det er en kombination af miniguides med tips til alt fra gode restaurantoplevelser til halloween-events og familievenlige aktiviteter samt bjergtagende naturbilleder og et fokus på de mange unikke oplevelser, destinationen har at tilbyde, der har fået flere følgere på krogen. Desuden har vi indgået konkurrencesamarbejder med lokale aktører, som eksempelvis Villa Huno og Rødvig Kro og Badehotel, der ligeledes har høstet massevis af følgere på den konto. Begge profiler er vækstet med hhv. 1.300 og 1.600 nye følgere.
Generelt har der i år været væsentligt mere aktivitet på profilen @sydkystdanmark, og det belønner Instagrams algoritme. Helt konkret er indholdet nået ud til mere end 1,5 millioner Instagram-brugere fra marts-december i år. Næste år er ambitionen at producere mere video fra destinationen, få endnu mere aktivitet i story, indgå flere influencer-samarbejder og lave flere fastgjorte højdepunkter på profilen, som kan inspirere til, hvor man skal overnatte, hvad man skal opleve, og hvad man skal spise, når man opholder sig i Destination SydkystDanmark.
Følg med på Instagram-profilen @sydkystdanmark