Gå til indhold
projekt - international markedsføring

International Markedsføring

Foto: Mads Tolstrup

Internationalt markedsføringssamarbejde i Østersøregionen mellem Destination SydkystDanmark og VisitLolland-Falster.

Ved etableringen af DMO’en VisitLolland-Falster i 2019 blev det muligt at etablere et markedsføringssamarbejde med Destination SydkystDanmark. Gennem samarbejdet vil de to DMOer og destinationer blive markedsført internationalt i Tyskland, Holland, Sverige og Norge.

Sydkystdanmark

VLF

Formål

Formålet med projektet er at skabe omtale og eksponering af Sydsjælland, Møn, Lolland og Falster som rejsemål igennem International markedsføring og pressebearbejdning.

En vigtig idé bag projektet er forberedelse til den ny Femern Bælt-forbindelse, som forventes at åbne i 2029. Det vil skabe et helt nyt rejsemønster, og det er derfor vigtigt at forberede de sydlige markeder (Tyskland og Holland især) på mulighederne for at holde ferie i det danske Østersøområde.

Gennem projektet vil der blive udarbejdet en fælles kernefortælling og markedsføringsstrategi, som skal bruges til at målrette kampagner på de relevante markeder og målgrupper.

Derudover vil vi i projektet også producere content i form af billeder, video, tekst, som skal bruges til formidling af destinationens attraktioner og reasons to go. Projektet indeholder også pressebearbejdning med besøg fra bloggere, journalister og influencere, som vil videreformidle områdernes budskaber. Vi samarbejder med VisitDenmark omkring de fleste presseture på de udenlandske markeder.

Det internationale markedsføringsprojekt vil resultere i øget kendskab til området som turistdestination og øget motivation for at rejse hertil. Dermed skabes der et øget antal af internationale overnatninger og øget turismeomsætning ved bl.a. attraktioner, restauranter og overnatningssteder.

Indsatser

Projektet arbejder blandt andet med følgende indsatser:

  • Etablering af markedsføringssamarbejde mellem VisitLolland-Falster og Destination SydkystDanmark, hvor der udarbejdes en fælles markedsføringsstrategi og kernefortælling.
     
  • 6 eksterne aktører inkluderet i projektet.
     
  • 15 kampagner afviklet på markederne Tyskland, Holland, Sverige og Norge.
     
  • 50 presseaktiviteter, herunder pressebearbejdning, pressebesøg med bloggere, influencere, journalister, fotografer, herunder konkret pressemappe, dækkende hele området.
     
  • 90 bilaterale og netværksmøder mellem DMOer og erhverv.
     
  • Evaluering af kampagnerne.

Projektperiode

1. januar 2021 – 31. december 2023

Vil du vide mere?

Mike Olesen

Marketingchef

mo@vism.dk

Direkte:+45 26 35 72 77

Projektet er støttet af:

  ERST logo  

Share your wonders: