Formålet med projektet er at skabe omtale og eksponering af Sydsjælland, Møn, Lolland og Falster som rejsemål igennem International markedsføring og pressebearbejdning.
En vigtig idé bag projektet er forberedelse til den ny Femern Bælt-forbindelse, som forventes at åbne i 2029. Det vil skabe et helt nyt rejsemønster, og det er derfor vigtigt at forberede de sydlige markeder (Tyskland og Holland især) på mulighederne for at holde ferie i det danske Østersøområde.
Gennem projektet vil der blive udarbejdet en fælles kernefortælling og markedsføringsstrategi, som skal bruges til at målrette kampagner på de relevante markeder og målgrupper.
Derudover vil vi i projektet også producere content i form af billeder, video, tekst, som skal bruges til formidling af destinationens attraktioner og reasons to go. Projektet indeholder også pressebearbejdning med besøg fra bloggere, journalister og influencere, som vil videreformidle områdernes budskaber. Vi samarbejder med VisitDenmark omkring de fleste presseture på de udenlandske markeder.
Det internationale markedsføringsprojekt vil resultere i øget kendskab til området som turistdestination og øget motivation for at rejse hertil. Dermed skabes der et øget antal af internationale overnatninger og øget turismeomsætning ved bl.a. attraktioner, restauranter og overnatningssteder.